Saturday, October 6, 2012

FAM meningkatkan tajaan dari korporat


KUALA LUMPUR - FA MALAYSIA (FAM) sedang mencari dana dari badan koporat untuk bola sepak Malaysia.

"Kami berbincang dengan beberapa syarikat untuk tawaran penajaan. Saya tidak boleh mendedahkan kerana kami belum menandatangani apa-apa kata putus lagi."

"Ia akan meningkatkan pendapatan di Malaysia Super League, "kata setiausaha agung FAM Datuk Azzuddin Ahmad.

Penajaan dalam M-League telah meningkat sejak dua tahun lepas dengan pengendali TV berbayar menaja lebih RM120 juta sehingga 2014.

Ini menunjukkan kegemilangan bola sepak Malaysia telah diikuti oleh ramai pihak.

Syarikat rokok Dunhill telah menaja jumlah yang sama 1989-2002 tetapi pengharaman penglibatan syarikat rokok dalam sukan menghentikan rancangan ini.


Sementara itu, naib presiden FAM, Datuk Seri Subahan Kamal berharap kerajaan akan melakukan tahap terbaik untuk memastikan tokoh korporat dan syarikat-syarikat di Malaysia akan menyumbang kepada pembangunan bola sepak.

"Bola sepak di Malaysia berada di landasan yang baik sekarang. Keyakinan ini dinyatakan jika ada kerjasama dari kerajaan, sektor korporat, jurulatih, pemain dan peminat.

"Pada pandangan saya, kerajaan perlu mengeluarkan arahan kepada syarikat-syarikat untuk terlibat dalam bola sepak, bukan sahaja untuk badan kebangsaan tetapi FA negeri juga," kata Subahan.

Oleh: HMASC

Dapatkan hadiah wang tunai bernilai RM5 000 sehingga RM10 000 di sini http://sy.my/3nfw 
Dapatkan voucher Dutch Lady untuk anda RM50 di sini http://sy.my/3rwc

comment via Facebook

Viral Like Control Manager